Brev:
Figenstænger?
25. januar 2015
Alder:
15 mdr.
Figenstænger?
Kære Helen.
Jeg har opdaget at man kan få økologiske figenstænger, bestående af henholdsvis dadler, figen - og eller diverse frugt.
Umiddelbart tænkte jeg det var en ok ting at give vores datter som snack, som alternativ til et stykke frugt eller frugtmos - men en veninde havde givet sin baby en figenstang som afledning til et års undersøgelsens vaccine og der havde den pågældende læge skældt hende ud og sagt det var slik.
Vores datter får hverken slik eller sukker og jeg kan ikke se der er tilsat sukker i produktet, så kan det vel ikke være det samme som slik?
En helt anden ting - man skal vel undgå de stænger med nødder i, da de små stykker kan sidde fast i halsen , når barnet er lille, ik?
Men dadel, figen og frugt burde være om ifht. tygge/galt i halsen?
Tak :)